Banery reklamowe, billboardy, plakaty czy citylighty to stałe elementy krajobrazu przestrzeni miejskiej. Stanowią one przykłady reklamy outdoorowej (inne jej nazwy to reklama zewnętrzna lub out of home marketing). Mimo rozwoju technologii cyfrowych i digital marketingu, tradycyjne formy przekazu reklamowego są wciąż często wykorzystywane. Dlaczego tak się dzieje i jakie są główne zalety reklamy outdoorowej?
Reklama outdoorowa (reklama zewnętrzna) to wszelkie formy reklamy stosowane poza miejscem zamieszkania potencjalnego klienta. Można je zatem spotkać najczęściej w intensywnie uczęszczanych i ruchliwych miejscach przestrzeni miejskiej: głównych ciągach komunikacyjnych, centrach miast czy okolicach deptaków, centrów rozrywki, galerii handlowych, parków czy atrakcji turystycznych. Jest również obecna wewnątrz budynków, w których zazwyczaj w jednym momencie znajduje się bardzo duża ilość ludzi (miejsca handlu, rekreacji i komunikacji), a także w środkach transportu miejskiego.
Na ulicach miast, wewnątrz budynków oraz w środkach komunikacji można napotkać kilkanaście rodzajów reklamy outdoorowej. Do najczęstszych jej form należą:
Mimo dynamicznego rozwoju marketingu internetowego i cyfrowych form przekazu tradycyjna reklama outdoorowa cieszy się niesłabnącą popularnością. Wszystko to za sprawą jej licznych zalet. Należą do nich:
Należy sądzić, że rozmaite formy reklamy zewnętrznej przetrwają mimo rozwoju innych form marketingu, związanego głównie z Internetem i mediami społecznościowymi. Działania związane z out of home marketing stanowią bowiem efektywną formę bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, są bardzo skuteczne i stosunkowo niedrogie.
Jak zarabiać na bankach? Promocje bankowe dla klientów indywidualnych i firm
Na czym polega wybielanie zębów metodą nakładkową?