Banery reklamowe, billboardy, plakaty czy citylighty to stałe elementy krajobrazu przestrzeni miejskiej. Stanowią one przykłady reklamy outdoorowej (inne jej nazwy to reklama zewnętrzna lub out of home marketing). Mimo rozwoju technologii cyfrowych i digital marketingu, tradycyjne formy przekazu reklamowego są wciąż często wykorzystywane. Dlaczego tak się dzieje i jakie są główne zalety reklamy outdoorowej?

Czym jest reklama outdoorowa?

 

Reklama outdoorowa (reklama zewnętrzna) to wszelkie formy reklamy stosowane poza miejscem zamieszkania potencjalnego klienta. Można je zatem spotkać najczęściej w intensywnie uczęszczanych i ruchliwych miejscach przestrzeni miejskiej: głównych ciągach komunikacyjnych, centrach miast czy okolicach deptaków, centrów rozrywki, galerii handlowych, parków czy atrakcji turystycznych. Jest również obecna wewnątrz budynków, w których zazwyczaj  w jednym momencie znajduje się bardzo duża ilość ludzi (miejsca handlu, rekreacji i komunikacji), a także w środkach transportu miejskiego.

 

Najpopularniejsze formy reklamy outdoorowej

 

Na ulicach miast, wewnątrz budynków oraz w środkach komunikacji można napotkać kilkanaście rodzajów reklamy outdoorowej. Do najczęstszych jej form należą:

  • Reklamy wielkoformatowe – zalicza się do nich głównie banery reklamowe, które stanowią jeden z chętniej wykorzystywanych form reklamy outdoorowej
  • Billboardy – to specjalne tablice reklamowe montowane na podwyższeniu lub bezpośrednio na ścianach budynków
  • Plakaty, afisze i szyldy – stanowią reklamę mniejszego formatu, wciąż jednak często wykorzystywaną (na przykład na słupach ogłoszeniowych)
  • Citylighty – widywane często na przystankach komunikacji miejskiej reklamy podświetlane
  • Neony – jaskrawe reklamy bazujące na warstwie tekstowej
  • Car wrappingi – wszelkiego rodzaju reklamy umieszczane na samochodach

 

Główne zalety stosowania reklamy outdoorowej

 

Mimo dynamicznego rozwoju marketingu internetowego i cyfrowych form przekazu tradycyjna reklama outdoorowa cieszy się niesłabnącą popularnością. Wszystko to za sprawą jej licznych zalet. Należą do nich:

  • Skuteczność i długofalowe oddziaływanie – ouf of home marketing pozostaje jedną z najbardziej skutecznych form promowania produktów i usług
  • Docieranie do szerokiego grona odbiorców – ze względu na umiejscowienie w najbardziej ruchliwych punktach przestrzeni miejskiej, reklama outdoorowa dociera do grup ludzi o różnym przekroju socjodemograficznym, przez co zwiększa się szansa na dotarcie do potencjalnych klientów promowanych towarów lub usług
  • Efektywne angażowanie odbiorcy – widoczność banerów reklamowych czy billboardów sprawia, że ta forma reklamy posiada bardzo duży potencjał perswazyjny

 

Jaka przyszłość czeka reklamę zewnętrzną?

 

Należy sądzić, że rozmaite formy reklamy zewnętrznej przetrwają mimo rozwoju innych form marketingu, związanego głównie z Internetem i mediami społecznościowymi. Działania związane z out of home marketing stanowią bowiem efektywną formę bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, są bardzo skuteczne i stosunkowo niedrogie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here