Obecne czasy sprzyjają prowadzeniu biznesu w internecie. Rządowe obostrzenia sprawiają, że coraz większa grupa klientów oswaja się z e-zakupami. Założenie sklepu internetowego to dość proste przedsięwzięcie, ale musi zostać przeprowadzone z głową. Po wyborze asortymentu i odpowiedniej platformy należy zająć się biznesowymi i praktycznymi elementami zarządzania biznesem. O czym pamiętać, zakładając sklep internetowy?

Sprawna obsługa klienta

Handel w sieci w żaden sposób nie zwalnia sprzedawcy od proklienckiej postawy. Osoby odwiedzające e-sklep również poszukują pomocy, dodatkowych informacji, z tym że kontaktują się ze sprzedawcą innymi kanałami – telefonicznie, mailowo, przez media społecznościowe czy chat online. Sprawnie obsłużony klient chętnie wróci do tego samego sklepu, a dodatkowo podzieli się pozytywną opinią ze swoimi znajomymi. Niezadowolony uda się do konkurencji. Warto dać klientom do dyspozycji możliwość zadawania pytań i błyskawicznie na nie odpowiadać, np. poprzez chat bota na stronie internetowej.

Atrakcyjna prezentacja towaru

Konsumenci zwracają uwagę nie tylko na asortyment i cenę, ale również sposób prezentacji. Dobre platformy e-commerce dają w tym zakresie duże możliwości, które należy wykorzystać. Każdy produkt powinien zostać dokładnie opisany, nie wspominając o rzetelnych zdjęciach. W przeciwnym razie klient może zrezygnować z zakupu już na samym początku.

Budżet promocyjny i jego wykorzystanie

Konkurencja na rynku e-commerce jest na tyle duża, że żaden sklep nie trafi do konsumentów bez odpowiedniej promocji. Na aktywności w tym zakresie należy zarezerwować odpowiednio wysoki budżet, a także optymalnie go wykorzystać. Do dyspozycji pozostaje pozycjonowanie, reklamy AdWords, reklamy dynamiczne, notyfikacje Push, newslettery, a także marketing afiliacyjny. Najlepiej przetestować wszystkie rozwiązania i korzystać z nich komplementarnie bądź wybrać najlepsze kanały komunikacji z klientem.

Niezawodne dostawy towaru do klientów

Ważnym elementem prowadzenia e-biznesu, który wpływa na przyszłe decyzję klientów są sprawne dostawy towaru. Po pierwsze, użytkownikom zależy na czasie – dlatego warto zintegrować sklep z platformą wysyłkową, taką jak Sendit (https://www.sendit.pl/), co przy okazji przyniesie oszczędności w kosztach wysyłek. Użytkownicy sklepu docenią też różnorodne sposoby dostawy – pocztę, tradycyjnego kuriera, punkty nadawczo-odbiorcze i paczkomaty , w tym możliwość odbioru przesyłki za pobraniem. Kolejnym atutem e-sklepu, który obecnie staje się standardem, jest możliwość zaawansowanego śledzenia paczki, o czym więcej napisano pod adresem: https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek.

Wygodne i zróżnicowane metody płatności

Nie bez znaczenia pozostają wygodne metody płatności. Większość Polaków dawno przekonała się odnośnie ich bezpieczeństwa, zaś konsumenci cenią w tym zakresie wybór. Tradycyjny przelew, płatność kartą, BLIK, płatności odroczone i raty – warto dać klientom wiele możliwości jednocześnie.

Trzymanie się wspomnianych zasad sprawi, że start e-biznesu przebiegnie łatwiej, a sprzedawca wykorzysta wszystkie możliwe szanse. Reszta zależy od sprawnego działania i ciekawego asortymentu!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here